Ta strona wykorzystuje pliki cookies w czasie jej przeglądania. Czytając naszą stronę zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zebrane informacje nie są wykorzystywane w celach marketingowych. Informacja o cookies

Cele szczegółowe:

- zbadanie zakresu zjawiska migracji w mieście w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych;

- poznanie relacji społecznych tych uczniów, ich rodzin w szkole i poza nią;

- poszerzenie wiedzy na temat ich obrzędów kulturowych i obyczajów społecznych;

- znalezienie różnic i podobieństw kulturowych i społecznych obu grup, oraz zakresu ich wzajemnej asymilacji;

- wyszukanie informacji o stanie migrantów w Polsce jako odniesienia do lokalnie badanego zjawiska;

- nauczenie tolerancyjnej aktywnej postawy obywatelskiej wobec odmienności;

- nabycie gotowości do zmian poprzez aktywizację pojęcia empatia;

- wypracowanie skutecznych metod przeciwdziałania izolacji społecznej;

- rozpoznanie przypadków dobrej praktyki aktywnej tolerancji w historii europejskich społeczeństw;

- osiągnięcie poziomu znajomości języka obcego w omawianym temacie w stopniu biegłym;

- stosowanie informacji i danych dostępnych w Internecie oraz sprawne korzystanie z technik IKT;

-umiejętność tworzenia dokumentów szkolnych z zakresu tematu projektu w wersji elektronicznej na podstawie dokumentacji unijnej dotyczącej migracji.

Problemem którym się zajmujemy jest poprawa zrozumienia przez uczniów i społeczność lokalną złożoności kulturowej i zachowań społecznych ludności z innych krajów o odmiennych systemach politycznych, religijnych i hierarchii wartości. Zrozumienie to ma następnie wywołać postawę akceptacji, empatii i tolerancji inności.

Ponieważ wszyscy Partnerzy żyją w wielonarodowościowych, wielokulturowych i wieloetnicznych regionach o podobnych problemach związanych z migracją, są zobowiązani kierować się wyznacznikami mającymi swoje źródło w dokumentach zatwierdzonych przez Parlament Europejski ( np. "Values of the European Citizenship and Human Rights Declaration" )